Реклама наказує: їж, пий, лікуй геморой
В більшості українських сімей є телевізори. Переважна більшість українських батьків не мають достатньо часу на те, щоб сидіти з дітьми. Найкраща і найдешевша цілодобова нянька – це телевізор. Багато батьків скаржаться на те, що їхні чада не так люблять дивитися мультики, як кольорову і нав’язливу рекламу. Вони можуть півгодини (а саме стільки вона триває на нашому телепросторі) не відривати погляд від екрану і слухати все, що в ній говорять. А говорять там не багато корисного. Якщо звернути увагу на те, що пропагує Україна, можна зробити висновок, що тут живуть люди з ожирінням (їж бройлерних курчат, майонез, кетчуп і напівфабрикати), алкоголізмом (пий пиво, горілку, мартіні, рево, але за кермо не сідай!) і гемороєм (а ще діареєю, цирозом, кашлем, карієсом і імпотенцією) . Роликів саме такого змісту найбільше. Сьогодні дівчаткам вже не треба розповідати про такі делікатні теми, як засоби контрацепції чи особистої гігієни – вони вже все знають! Їм вже все розповіли і показали в перерві між серіями улюбленого мультсеріалу. Ще, на відміну від більшості цивілізованих країн, в нас така суперечлива інформація крутиться на екранах не вночі, а серед білого дня – тому не батьки вирішують, про що їхнім нащадкам вже варто довідатись, а що має залишитися поза їхньою увагою.
Ще одне дуже болюче питання – це гендерна нерівність. Про це зараз дуже багато говорять різноманітні гендерні організації. Часто можна помітити, що в рекламі знецінюється особистість (переважно жіноча), жінка стає об’єктом, який треба облизати, з’їсти, або поділитися з другом (пиво Guinness ). Головне в жінці не турбота, ласка, працьовитість і вірність, а довжина ніг, нігтів, волосся і — як без цього? — розмір грудей.
Якщо говорити про інтернет, то тут прикладів більш, ніж достатньо. Ще важливо, що в світовій мережі промоція значно дієвіша, її значно більше і вона не проходить жодної цензури! Популярні ролики відверто еротичного змісту виявляються рекламою цукерків Skittles, а порно з учасниками нетрадиційних орієнтацій – одягу від марки «Shai» і цей перелік можна продовжувати безкінечно.
Молоде покоління, яке звикло проводити свій вільний час саме таким чином, перед екранами телевізорів чи комп’ютерів, на підсвідомому рівні сприймає це все за правду (бо іншої правди воно не має де почути) і створює собі хибні ідеали поведінки і стилю життя. Їм пропонують цінності і пріоритети, на яких «хтось» може заробити массу грошей, але на яких неможливо побудувати ні повноцінної сім’ї, ні дружньої громади, ні здорової країни.
Єдиний вихід для батьків — це спілкування з дитиною, якомога більше. Ткож психологи рекомендують, займати вільний час дитини з самого маленького віку. Це можуть бути заняття спортом, мовами, танцями чи уроки мистецького напрямку. Спілкування з іншимим дітьми скорегує негативний вплив великої кількості «непраивльної» інформації, а робота на чимось заставить їх розвивати розум і відділяти те, що варте уваги та те, що ні.
Комментариев нет.